DailySports – höstsäsongens ”hetaste” tävling

Då var damgolfen igång igen efter en juli i ”sommardvala”. DailySports scramble tävling bjöd på ett fantastiskt väder där solen verkligen strålande över de 92 deltagare, från 15 olika klubbar.

Med kalasväder kommer självklart finfina resultat, så även denna dag trots utmanande flaggplaceringar. Stort GRATTIS till Malin Thorsén och Anna Ossowicki som vann tävlingen på 62 slag. Tätt därefter på andra plats kom Nina Kilbrink och Helena Mörk, 63 slag och på tredje plats, på samma resultat kom laget Ingrid Nyegren/Louise Ågran Teimar.

Värt att notera för tävlingen var tävlingens, för dagen, äldsta lag Ulla Wästlund/Inga Björemo som uppnådde den aktningsvärda åldern, 179 år tillsammans. Dessa fantastiska damer kom på en 5:e plats bara ett par slag (64) efter vinnarna.

Tack alla för en fantastiskt dag!

Vinnare DailySports – Malin Thorsén och Anna Ossowicki
Inga Björemo och Ulla Wästlund 179 år tillsammans.
Jessica Gustavsson och Ingela Kierkegaard Thudin – 98 år tillsammans med Christine Andersson och Petra Knape 100 år men inte i närheten av så bra som 179 år ihop…
DailySports Goodiebags till alla deltagare – Inga Björemo tar emot sin inför tävlingsstart.